* منتديات بحر العلوم الإسلامية *


@ مرحبا بكم في منتديات بحر العلوم الإسلامية@


(تفضل بالدخول إذا كنت عضوا_أوقم بالتسجيل للحصول على العضوية)

Arrow اختر من الخانات الثلاث في الأسفل Arrow
* منتديات بحر العلوم الإسلامية *


@ مرحبا بكم في منتديات بحر العلوم الإسلامية@


(تفضل بالدخول إذا كنت عضوا_أوقم بالتسجيل للحصول على العضوية)

Arrow اختر من الخانات الثلاث في الأسفل Arrow
* منتديات بحر العلوم الإسلامية *
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.



 
الرئيسيةأحدث الصورالتسجيلدخول
مواضيع مماثلة
    اختر من القائمة الرئيسية


    القائمة الرئيسية
    المواضيع الأخيرة
    » كامل أناشيد أبو الجود هنا جاهزة للتحميل (مع الروابط)
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالإثنين 27 أبريل - 13:36 من طرف يونس ملال

    » برنامج رائع لصناعة carte visite ب 2mo ..........................
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالأربعاء 11 مارس - 4:42 من طرف hdada

    » مراكــز الهاشمى والعسل الطبيعى
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالأحد 15 فبراير - 23:13 من طرف نورهان

    » لطلبة وخريجى المساحة
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالأربعاء 15 أكتوبر - 2:36 من طرف جمعية المساحة

    » لطلبة وخريجى المساحة
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالإثنين 15 سبتمبر - 4:50 من طرف جمعية المساحة المصرية

    » دعاء المسجون
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالثلاثاء 2 سبتمبر - 9:31 من طرف تالين

    » مالك بن الريب يرثي نفسه
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالخميس 27 فبراير - 17:43 من طرف ابوفهد الصحراوي

    » البراهين على مغربية الصحراء. للدكتور راغب السرجاني
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالأربعاء 15 يناير - 5:37 من طرف mohammadiya

    » كتاب نادر بالصوت لتعلم اللغة الألمانية
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 8:00 من طرف faucon1982

    » البرنامج الاحترافي لتعليم اللغة الانجليزية + قاموس ناطق
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 7:51 من طرف faucon1982

    » قواعد اللغه الإنجليزيه للمبتدئين
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 7:39 من طرف faucon1982

    » تقديم نفسك والرد Introducing Yourself & Replying
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 7:25 من طرف faucon1982

    » ملف مترجم وملون للأفعال الناقصة"Modals"
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 6:48 من طرف faucon1982

    » احتراف كتابة الرسائل باللغة الانجليزية
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 6:25 من طرف faucon1982

    » تعلم نطق اللغة الإنجليزية: عرض بوربوينت مع ملفات صوتية
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 3:57 من طرف faucon1982

    » كورس القنصلية البريطانية IELTS_Britich_Council
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 2:55 من طرف faucon1982

    » اقوى برنامج لاختبار التوفل toefl
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 2:28 من طرف faucon1982

    » أساسيات تعليم اللغة الفرنسية دروس pdf
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 1:17 من طرف faucon1982

    » تعلم الفرنسية مع 100 صوت والترجمة بالعربية: 90 م.ب Mp3
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 1:09 من طرف faucon1982

    » كتاب الثقافة الجنسية في الإسلام
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالجمعة 29 نوفمبر - 0:55 من طرف faucon1982

    أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
    أبو علي
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_rcapاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Voting_barاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_lcap 
    أمير البحر
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_rcapاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Voting_barاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_lcap 
    المعطاء
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_rcapاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Voting_barاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_lcap 
    الفتى الذهبي
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_rcapاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Voting_barاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_lcap 
    sofian-tet
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_rcapاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Voting_barاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_lcap 
    الجوهرة
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_rcapاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Voting_barاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_lcap 
    أبو محمد القاسمي
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_rcapاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Voting_barاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_lcap 
    أبو ساليم
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_rcapاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Voting_barاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_lcap 
    سفيان الثوري
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_rcapاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Voting_barاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_lcap 
    atif
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_rcapاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Voting_barاليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Vote_lcap 
    بحـث
     
     

    نتائج البحث
     
    Rechercher بحث متقدم
    المتواجدون الآن ؟
    ككل هناك 136 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 136 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

    لا أحد

    أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 247 بتاريخ الخميس 14 نوفمبر - 2:27
     
    الزوار من أنحاء العالم
    free counters
    عدد زوار المنتدى
    جميع الحقوق محفوظة
    2013-1434©
    ReD1.TeT

     

     اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي

    اذهب الى الأسفل 
    4 مشترك
    كاتب الموضوعرسالة
    سفيان
    عـضـو جـديـد
    عـضـو جـديـد
    سفيان


    عدد الرسائل : 5
    المدينة : الفنيدق
    تاريخ التسجيل : 02/04/2009

    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Empty
    مُساهمةموضوع: اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي   اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالخميس 2 أبريل - 10:08



    Identify and Analyze Text Structure
    How is the information organized? Authors make decisions about how to present information to readers. They choose from a variety of structures to organize the information for readers:
    Chronological/Sequence: (Time/Order) Chronological articles reveal events in a sequence from beginning to end. Words that signal chronological structures include: first, then, next, finally, and specific dates and times.
    Cause/Effect: Informational texts often describe cause and effect relationships. The text describes events and identifies or implies causal factors.
    Problem/Solution: The text introduces and describes a problem and presents solutions.
    Compare/Contrast: Authors use comparisons to describe ideas to readers. Similes, ++++phors, and analogies are used in compare/contrast organizational structures.
    De++++++ion: Sensory details help readers visualize information.
    Directions: How-To texts frame the information in a series of directions.
    Readers experience a variety of text structures. Identifying the structure of a text helps readers read efficiently. Readers select specific comprehension strategies that fit a particular text based on knowledge of how the information is organized. Readers can anticipate what information will be revealed in a selection when they understand text structure. Understanding the pattern of the text helps readers organize ideas for synthesizing and summarizing.
    Questions that help readers use text structures to aid comprehension:
    • Skim the article for titles, subtitles, headings, and key words. After scanning the text, how do you think the author organized the information?
    • Which framework did this author use to organize the information? Chronological? Cause/Effect? Problem/Solution? Compare/Contrast? De++++++ion? Directions?
    • Does the author use a combination of structures?
    • How did the author organize the text to be “reader-friendly”?
    • Which text features helped you collect information from the article?
    Identify Author’s Purpose:
    Why Did the Author Write the Selection?
    Why do you think the author wrote the article? To persuade? To entertain? To inform? To express? Author’s purpose is the reason or reasons an author has for writing a selection. If readers enjoyed what they read, one of the author’s purposes may have been to entertain. If students learn while they are reading, one of the author’s purposes may have been to inform. If readers changed the way they thought about a topic or issue, one of the author’s purposes may have been to persuade. Authors may have more than one purpose for writing. Author’s purpose can be stated explicitly or readers may have to infer the intent.
    Reflective readers are able to analyze information more thoughtfully when they know an author’s purpose. Identifying an author’s purpose may give clues to a reader for how to pace their reading. Students need to adjust their reading rate for various selections. Informational articles may require a reader to slow down in order to fully understand ideas described.
    Questions that help students explore author’s purpose:
    • Based on the title, why do think the author wrote this selection?
    • Which words do you think best describe the main reason the author wrote this selection: to provide readers with information? To describe a person, event, or issue? To express their own thoughts and feelings? To persuade readers to think about an issue in a certain way and to take action? Or to entertain the reader?
    • Why did the author write the article from a particular point of view?
    • How did the author influence your response to the selection?
    • Was the author’s purpose specifically stated?
    • Do you think that the author achieved his/her intended purposes? Did the article effectively give information? Entertain readers? Express the author’s thoughts and feelings? Persuade readers to think about an issue and/or take action?
    • What examples from the text support your conclusions about author’s purpose?
    Identify Author’s Viewpoint:
    What Does the Author Think?
    Author’s viewpoint is the way an author looks at a topic or the ideas being described. The author’s viewpoint includes the content of the text and the language used to present the data. Thoughtful readers decipher an author’s point of view, opinions, hypotheses, assumptions, and possible bias. Instruction for author’s viewpoint helps students read analytically in order to identify the validity of information contained in the text. Students identify words and phrases that show an author’s strong feelings for or against a person, group, or issue. Students identify selections that present various perspectives on a topic. This strategy focuses on helping students ask questions to identify stated and unstated viewpoints.
    Questions that help students explore author’s viewpoint:
    • What opinions or belief statements are evident in the article?
    • Why do you think the author has this particular opinion or point of view?
    • What background information about the author does the reader have that may help understand the writer’s point of view? (Point of reference) Would another author have a different point of view depending on his/her background experiences?
    • What pictures does the author paint for a reader?
    • What evidence did the author include to support their opinions?
    • What facts were missing?
    • What words and phrases did the author use to present the information? (Students collect samples of the language an author uses to identify the context in which ideas are presented.)
    • Why did the author write this selection? Identifying the author’s purpose helps students recognize possible viewpoints, especially in persuasive writing.
    Identify Main Ideas and Supporting Details
    The main idea is the most important element of a paragraph or selection. It is the focus of the text. Details are sentences that tell about the main idea. Details are “small pieces of information.” Facts are “small pieces of information” that can be proven true. Readers are able to determine the major points of information provided. They distinguish the relative importance of various pieces of information. Readers recall details from a selection, use details to visualize ideas, and use facts to support conclusions, predictions, and responses. Students collect details and facts that support main ideas. They identify details that reveal specific information.

    Questions that help students identify main ideas and supporting details:
    • Based on the title, what do you think the article will be about?
    • What do you think is the BIG IDEA of this article? Of this paragraph?
    • What two words would you use to describe the “gist” of the paragraph? selection?
    • Which details helped you picture . . .?
    • What details from the selection support this hypothesis?
    • When students read, they think about what most of the sentences are describing. Is there one sentence that describes the main idea for this topic?
    • What was the focus of this reading selection?
    Make Inferences and Draw Conclusions
    Readers make decisions or form opinions based on information they have read. When readers make an inference or draw a conclusion, they try to figure out something by using clues from the text and what they know from previous experiences. The conclusion is reached after thinking about details and facts from the selection. Thoughtful readers synthesize and evaluate information based on prior knowledge (what experiences they bring to the text). Readers examine an author’s conclusion and evaluate the support details. Readers collect and question details in order to draw conclusions or evaluate conclusions written by the author. Students are invited to go beyond the literal meaning of text to derive interpretative meanings.
    Questions that help students make inferences and draw conclusions:
    • What conclusions can be made based on the details and facts described in the selection?
    • Do the facts add up? How do you know the facts are accurate?
    • What evidence does the author provide to support the decision to...?
    • What facts led to the author’s conclusions?
    • What facts/details support the author’s conclusions?
    • What facts were revealed by the following clues…?
    • What clues led to your conclusion?
    الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
    أمير البحر
    admin
    أمير البحر


    عدد الرسائل : 881
    المدينة : تطوان
    تاريخ التسجيل : 21/08/2008

    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Empty
    مُساهمةموضوع: رد: اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي   اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالخميس 2 أبريل - 10:16


    Thank you very much for this useful topic

    We are waiting for more





    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي 2550870_450x350
    الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
    https://bahr.roo7.biz
    ايمان
    عـضـو جـديـد
    عـضـو جـديـد
    ايمان


    عدد الرسائل : 4
    المدينة : الرباط
    تاريخ التسجيل : 16/04/2009

    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Empty
    مُساهمةموضوع: رد: اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي   اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالإثنين 27 أبريل - 5:26

    thank u Smile
    الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
    http://www.social.subjectdone.com
    الفتى الذهبي
    admin
    الفتى الذهبي


    عدد الرسائل : 300
    المدينة : تطوان
    تاريخ التسجيل : 11/12/2008

    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Empty
    مُساهمةموضوع: رد: اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي   اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي Emptyالأحد 17 أكتوبر - 5:21

    Thank you very much

    Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven Like a Star @ heaven
    الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
    http://www.bahr.roo7.biz
     
    اليكم اخواني كيفية تحليل نص انجليزي
    الرجوع الى أعلى الصفحة 
    صفحة 1 من اصل 1
     مواضيع مماثلة
    -

    صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
    * منتديات بحر العلوم الإسلامية * :: بحر العلوم اللغوية والأدبية :: منتـدى اللـغــات الأجنبـيـة والتـواصـل-
    انتقل الى: